نتايج اين آزمونهاي يادگيري فيزيك اغلب دانشكده پاورپوينت شيمي يازدهم را غافلگير كرده است ، كه فرض بر اين بود كه دانشجويان زياد بيشتر از آنچه كه واقعاً ياد مي گرفتند ، ياد مي گيرند. در قالب هاي مختلف يادگيري تعاملي ، مدرسان اغلب از دشواري ها ادب آموزان آگاه مي شدند كه در قالب سخنراني كمتر تعاملي نگريستن نكرده بودند. اين مهم بود كه بتوانيم عملكرد دانشجويي را در دوره هاي نطق سنتي مستند سازي كنيم تا دشواري ها دانشجويي به خرده تعاملي (اشتباه) نسبت داده نشود. هستي گردآور اي از داده هايي كه دانشجويان را در موسسات با كيفيت در سراسر كشور پوشش مي دهد ، به تعيين مباني براي ارزيابي برنامه هاي جديد كمك كرده است.
دوره هاي مقدماتي فيزيك در دانشگاه ها در گونه ها مختلفي پيمان دارد. يگانه از راه هاي طبقه بندي آنها ، سطح پيشرفت رايشگري است. دانشگاه هاي كبير بيشتر طيف دوره هايي را ارائه مي دهند كه مي تواند به شرح پايين توصيف شود: فيزيك مفهومي (بدون رايشگري يا رايشگري حداقل) ، فيزيك كالج (مبتني بر مثلثات) و پاورپوينت شيمي يازدهم دانشگاه مبتني بر حساب. دوره هاي مقدماتي برخي مواقع متناسب با احتياج دودمان هاي مختلف متناسب است كه دوره غالب آن زنجيره دوره فيزيك مهندسي است. ساير دودمان هايي كه بيشتر به طور جداگانه به آنها پرداخته مي شود دربرگيرنده علوم پزشكي و حيات ، معماري و هنرهاي ليبرال است. تنوع ارائه ها از همانندگي به محتوا ، پوشش و رويكردي كه نشانه مي دهد تعليم فيزيك مقدماتي در طول سده ماضي و الي كنون است ، اعتقاد دارد. متن هاي اين دوره هاي مقدماتي كل رغبت به گسترش بخردانه و پوشش موضوعي دارند و كمي در درازا سده بيستم تغيير كرده است.
در سنه 1987 ، مؤسسه فيزيك آمريكايي پروژه پاورپوينت شيمي يازدهم دانشگاه مقدماتي (IUPP) را براي ارائه راهكارهاي جايگزين تاسيس كرد. IUPP به جاي رويكردهاي آموزشي و روشهاي جايگزين سازماندهي تعليم ، روي محتوا ، پوشش و سامان تمركز داشت. تلاش براي شامل مباحث فيزيك نوين مشابه مكانيك كوانتومي ، فيزيك ذرات و فيزيك ماده چگالنده تقسيم مهمي از اين پروژه بود.
طي چند سنه ماضي ، تعدادي از برنامه درسي با استفاده از چرخه پژوهش / برنامه درسي اصلاح / دستورالعمل در ايالات متحده تدوين شده است. كلاسهاي مبتني بر اين رويكرد (كلاسهاي "مشغول فعال") مشتركاً بر آنچه ادب آموزان واقعاً سپريدن مي دهند و تأثير آن كار و جنبش چيست ، مشترك هستند. نمونه اي عالي از فيزيك بدست پرس و جو ، الگويي است كه توسط دانشگاه واشنگتن ساخته شده است و معياري را براي ديگران ترسيم كرده است. اين برنامه درسي بر پايه پژوهش ، كشف و يادگيري ، 20 سنه از ترقي و تست را پشت راز گذاشته است. فرهنگ آموزان انگيزه را راهنمايي مي كند